Noorwegen dag 5 za 11 jun 2016 - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van Jos Linders - WaarBenJij.nu Noorwegen dag 5 za 11 jun 2016 - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Noorwegen dag 5 za 11 jun 2016

Door: Jos en lilian Linders

Blijf op de hoogte en volg Jos

11 Juni 2016 | Noorwegen, Vossevangen

Dag: 5 za 11-jun-2016 197 km 14 °C
We zijn weer om 08:00 uur vertrokken en nu met de koffers. Prachtig weer.
Enkele van onze medereizigers waren aardig overstuur: ze hadden het flink aan de stok gehad met een Fransman, die wou voordringen bij de lift! Maar met Venrayenaren valt niet te spotten!!!!
Via de 51 reden we terug naar Gol, en we daalden flink.
Via de 7 en de 50 naar Flam.
Onderweg een korte fotostop gehouden. Het was 10 °C, maar met een heerlijk zonnetje voelde het niet koud aan. De natuur is hier werkelijk prachtig: bergen met plukken sneeuw erop, watervallen, beekjes, meren en natuurlijk bossen. We reden over slingerwegen en door tunnels.
Na een lange tunnel kwamen we uit bij een meer vol met ijsschotsen, schitterend en ook nog volop zon erbij.
In Flam het treintje naar Myrdal genomen, de grijze golf op tienertoer met “De Flamsbana”. Dit is een van de steilste spoorlijnen ter wereld. Over een traject van 20 km is het hoogteverschil bijna 900 m, via 20 tunnels. We werden getrakteerd op prachtige vergezichten en indrukwekkende watervallen. Bij een ervan stond een vrouw in een rood gewaad, al zingend, ‘mannen’ te lokken. Met hetzelfde treintje gingen we weer terug.
Daarna zijn we met een fjordcruise over het Ourlandsfjord en het Nærøyfjord naar Gutvangen gevaren. Een prachtige tocht, al was het jammer dat de zon de meeste tijd achter de wolken scheen.
De chauffeur wachtte ons in Gutvangen met de bus op en bracht het gezelschap in 15 minuten naar het hotel in Stalheim (bij Voss). Aankomst 19.00 uur.
Daar konden we meteen aan tafel. Na het diner de koffers uit de bus gehaald en onze kamers opgezocht.

• 11 Juni 2016 - 23:05

Jac En Nelly:

Weliswaar een drukke dag maar wel veel mooie dingen gezien.

• 12 Juni 2016 - 14:08

Marian:

Leuke verslagen .. met plezier gelezen.. veel herkenbaar en overeenkomsten. Weer eens onze reis van enkele jaren terug herbeleven.

Nog een goede reis verder!! Ik blijf jullie volgen...

• 12 Juni 2016 - 14:24

Monique Bouten:

Leuk verslag en leuke foto s. En dan vandaag zondag 12 juni het glas heffen op de verjaardag van mijn moeder, Jopie! Veel plezier nog, en groetjes, Sjraar & Monique

• 12 Juni 2016 - 20:10

Willem Van Riet:

Vandaag voor de eerste keer het verslag gelezen. Ben wel erg jaloers op jullie!
    Hopelijk volgende reis weer van de partij. Wij wensen julllie nog een fijne reuis verder.
    Wij zullen jullie met belangstelling blijven volgen.
    Verder een felicitatie voor Jopie vanwege haar verjaardag. We drinken hier wel een glaasje wijn.
    Willem en Elly

• 12 Juni 2016 - 22:41

Lilian Linders:

Ik schrijf hier namens de jarige Jop(ie):
    Monique en Willem, hartelijke dank voor de felicitaties!
    De hele bus heeft me vanmorgen om half zeven al toegezongen en gefeliciteerd. Mijn lippenstift was er daarna helemaal af.
    Monique, een dikke kus en Willem, wil jij er ook een? Vooruit dan!

• 15 Juni 2016 - 23:55

Etienne:

Treintje bij Flom. A met een nul erboven. Alsof je door het paradijs rijdt.