Noorwegen - Reisverslag uit Nesbyen, Noorwegen van Jos Linders - WaarBenJij.nu Noorwegen - Reisverslag uit Nesbyen, Noorwegen van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Noorwegen

Door: Jos en Lilian Linders

Blijf op de hoogte en volg Jos

10 Juni 2016 | Noorwegen, Nesbyen

Dag: 4 vr 10-jun-2016 267 km 16 °C
Echt donker wordt het ’s nachts niet. Vanmorgen om 06:00 uur sneeuwde het zelfs een beetje, maar die sneeuw was ras verdwenen. Vrij snel kwam de zon tevoorschijn. Toch was de temperatuur om 09:00 uur nog maar 5 °C.
Om 09:00 in de bus, zonder koffers, want we komen vanavond weer terug in dit hotel voor nog een nachtje. Het wordt een prachtige rit door de bergen, van Gol via Leira en Beistostøllen (wintersportcentrum) naar Bygdin.. We maken onderweg een korte stop om te “Japannieren” (= foto’s maken) bij een mooi snelstromend beekje en tussen de sneeuwpartijen. Om warm te blijven werd er door enkelen een hoogstaand (op 1120 meter hoogte) sneeuwballengevecht geleverd.
Daarna snel weer in de bus, op naar het Bygdinmeer voor de beloofde boottocht. Maar dat viel tegen, de boot lag er wel, maar het meer was droog. Dus weer de bus in, op zoek naar een andere locatie voor ons twaalfuurtje.
In Bessheim konden we genieten van een Eland-burger en die smaakte prima. Even daar rondgewandeld om de burger goed te laten indalen en dan onze reis hervat. We zijn nog even verder gereden, en toen heeft de chauffeur de bus gekeerd en zijn we dezelfde weg teruggereden. In Beitostølen nog gestopt voor een kop koffie en om even door de giftshops te lopen.
Om 17:45 uur parkeerde de chauffeur de bus weer voor ons hotel.
Sommigen gingen nog even zwemmen voor het diner om 19:30 uur.
Het was een indrukwekkende tocht: hoog door de bergen, tussen sneeuw en de talloze watervalletjes en snelstromende beekjes. Heel apart, typisch H&T reizen.

• 10 Juni 2016 - 22:19

Nelly En Jac:

Prima verslag. Foto's zijn heel herkenbaar.

• 15 Juni 2016 - 23:52

Etienne:

Lillehammer en Hamar niet bezocht ?