Vertrek vanuit Venray - Reisverslag uit Venray, Nederland van Jos Linders - WaarBenJij.nu Vertrek vanuit Venray - Reisverslag uit Venray, Nederland van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Vertrek vanuit Venray

Door: Jos & Lilian Linders

Blijf op de hoogte en volg Jos

08 Juni 2016 | Nederland, Venray

Dag: 1 di 7-jun-2016 Venray - Denemarken 750 km 20 °C
Om 07:05 u vertrokken vanaf de parkeerplaats bij de sporthal de Wetteling.
Via Venlo over de 43 richting Munster met chauffeur Huub.
Rond 10:00 de eerste stop in Osnabruck en daar kwam onze definitieve chauffeur Werner op de bus. Vol goede moed begon hij aan de reis naarKopenhagen. “We moeten om 15:15 uur in Puttgarten (Denemarken) zijn voor de boot. Daarna is het nog ongeveer 2 uur rijden naar ons hotel bij Kopenhagen, voor onze eerste overnachting”.
Vrij snel daarna stonden we in de file. Na een ruim een uur zo gesukkeld te hebben werd uiteindelijk al het verkeer van de snelweg afgeleid en moesten we onze weg verder vinden op lokale wegen.
En ook daar belandden we onmiddellijk in weer een nieuwe file. Na hier een hele tijd stapvoets vooruit gekomen te zijn heeft de chauffeur, zoals vele anderen, de bus gekeerd en met succes een andere uitweg gevonden.
Toen we na een stop weer zouden wegrijden, begon het plotseling zooo hard te gieten, dat we er niet doorheen konden. De chauffeur heeft de bus toen zo gemanoeuvreerd dat we maar 5 stappen door de regen hoefden!
Vier uur later dan de planning was, reed de bus om 20:10 uur de veerboot af, Denemarken binnen. De douane kwam de bus in en zag allemaal brave grijze kopjes. We mochten zo doorrijden.
Om 22:00 uur aankomst bij het hotel, waar een andere chauffeur van Effeweg ons stond op te wachten, hij hielp ons met de koffers uitladen en we konden zo naar binnen lopen naar de eetzaal alwaar een (gelukkig!) koud buffet klaarstond. Heerlijk gegeten, daarna ging iedereen snel naar de kamer en naar bed. Allemaal heerlijk geslapen

• 09 Juni 2016 - 07:46

Jeannet:

Oeps, ja, soms zit het mee, soms zit het tegen.
    Maar jullie hebben dus wel heel veel file gehad en dan nog zo'n stortbui.
    Heeft de boot dan op jullie gewacht???
    Hopelijk verloopt de rest van de reis volgens schema en hebben jullie, net als wij, prachtig weer,

• 09 Juni 2016 - 09:47

Monique Bouten:

Wat een tegenvaller zo op de eerste reisdag. Maar goed dat iedereen goedgemutst is en heerlijk op vakantie gaat, dan ben je in een andere stemming. Noorwegen komt toch dichterbij..... Dus ik zou zeggen; Geniet van de dagen die komen gaan. En laat ons straks genieten van jullie verhalen. Lieve groetjes, Monique, dochter van Jopie.

• 09 Juni 2016 - 19:23

Lilian Linders:

Jeannet, er varen heel veel boten, dus als je de ene mist, neem je gewoon een andere! Monique, de stemming hier is gelukkig opperbest, we blijven genieten!